České firmy láká Second Life

11. října 2007     autor: JIŘÍ BÖHM
link: https://www.lidovky.cz/ceske-firmy-laka-second-life-dpu-/noviny.aspx?c=A071011_000078_ln_noviny_sko&klic=221858&mes=071011_0

Ve virtuálním světě lze vydělat miliony. Češi v něm budují vlastní město Bohemia

PRAHA Společný stát Čechů a Slováků nezanikl. Existuje. V těchto dnech se totiž naplno rozjíždí virtuální podoba Československa. Zatím se v plném nasazení buduje město Bohemia.

„Je to typické staročeské město s náměstím a hospodou, takže jsme se rozhodli oslovit české pivovary, jestli nemají zájem být ve virtuálním světě přítomny,“ uvedl Martin Dvořák ze softwarové společnosti Beneta, která české virtuální město spravuje a buduje.

V centru města si proto člověk může zajít do pivnice Staropramenu. „Vidíme to jako zajímavou propagaci značky. Do budoucna proto počítáme i s pořádáním festivalů, včetně pozvání reálných kapel,“ dodává Martin Jahoda z oddělení marketingu Pivovarů Staropramen. V některých zahraničních virtuálních městech tak už vystupovala například Suzanne Vega nebo Pet Shop Boys.

Nápad vybudovat paralelní virtuální Československo vznikl na základě celosvětového úspěchu virtuálního světa Second Life (česky Druhý život), který vznikl v roce 2003 ve Spojených státech a v němž je v současné době je zaregistrováno asi devět milionů lidí. „Bohemii už navštívilo bezmála deset tisíc Čechů a Slováků,“ informoval Dvořák. Člověk v tomto světě žije jako v reálném životě. To znamená, že může pracovat, bavit se, komunikovat s lidmi nebo navazovat intimní vztahy. Navíc může podnikat a vydělávat skutečné peníze. „Češi obecně neradi platí, proto když vstoupí do našeho města, mohou si některé virtuální zboží vzít zadarmo,“ říká Dvořák.

Po nabytí zkušeností a zorientování se v prostředí může člověk začít podnikat. Pokud tedy chce rozjet obchod, musí zaplatit poplatek. V českém Second Life je tento měsíční poplatek stanoven na 9,95 dolaru (asi dvě stě korun). Za tuto částku lze pořídit půdu a na ní začít vytvářet svůj vlastní podnikatelský záměr.

„Lidé zde mohou prodávat auta, elektroniku, nábytek, umělecká díla, oblečení nebo jídlo. Například v americkém Second Life si lze objednat pizzu, kterou vám v reálném světě skutečně dovezou,“ uvedl Luděk Kováč z reklamní agentury Proximity Prague, jež pomáhá firmám s prezentací v paralelním světě.

Jako měna slouží lindenský dolar, který lze vyměnit za skutečné peníze. Tento jeden dolar má v současné době hodnotu asi osm haléřů. Jak ale upozornil Dvořák, přestože kurz není nijak vysoký, několik lidí se díky Second Life stalo milionáři. „Za poslední měsíc měl Second Life obrat jednu miliardu korun. Někteří Češi si už nyní vydělávají desítky tisíc měsíčně,“ řekl Dvořák.

Do české obdoby Second Life se vedle Staropramenu zapojily například O2 nebo Český rozhlas, jenž tu provozuje čtyřiadvacetihodinové vysílání. „Každý týden se nám hlásí několik nových zájemců. Jde o finanční instituce nebo obchodní řetězce,“ dodal Kováč.

Své zastoupení v Second Life už mají i velké mezinárodní společnosti, jako je IBM, General Motors, Toyota, Dell, Wal-Mart nebo zpravodajská agentura Reuters, která pravidelně informuje o vývoji kurzu lindenského dolaru.

***

Co je virtuální Second Life * virtuální svět, který od roku 2003 provozuje americká firma Linden Labs * věrně kopíruje skutečnost * zaregistrováno je devět milionů členů (v Česku asi deseti tisíc) * své virtuální pobočky zde má IBM, Adidas nebo Reuters


 

Sledujte nás a dejte nám Like 🙂
error

Jedna myšlenka na “České firmy láká Second Life”

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..