Slovníček pojmů

Alt, alternativní avatar druhý a každý další avatar určitého uživatele, který pouze v určitých situacích, zastupuje svého majitele, který nechce být poznán. Výjimkou jsou boti používaní jako “personál” klubů a prodejen apod. Alt, kterého chce majitel používat tímto způsobem musí být v Dashboard označen jako “bot” – tedy scripted agent, pro účely identifikace ze strany Linden Labs. Více se dočtete zde: Užití Altů a Botů v Second Life
Avatar, avík avatar v SL je virtuální postava ovládaná hráčem, který se s avatarem v jistém smyslu slova ztotožňuje a skrze něj jedná ve virtuálním světě. Výběr avatara provádíte jako první krok při registraci. Postavu lze dále vylepšovat a měnit.
Bohemia V roce 2007 vzniklo v prostoru SL virtuální město Bohemia, které se stalo zábavním a kulturním centrem jak pro české a slovenské uživatele SL, tak pro všechny návštěvníky z jiných koutů světa, kteří chtěli např. získat informace o České republice a Slovensku. Vytvořené město architektonicky odpovídalo českému a slovenskému stylu a hovořilo se zde česky nebo slovensky. Své virtuální sídlo zde měly např. Telefónica O2 Czech Republic, Pivovary Staropramen, IBM Česká republika, Policie ČR, CzechTourism, Český rozhlas a další. 
Bot avatar, označený v Dashboard jako Scripted agent, tedy avatar neovládaný uživatelem, ale sloužící například jako automaticky ovládaný recepční… K ovládání botů se používají speciální programy, které bota zapínají a vypínají dle požadavku uživatele a jsou schopny na různých úrovních zajistit komunikaci mezi botem a ostatními avatary. Více se dočtete zde: Užití Altů a Botů v Second Life
Červený obláček stav, kdy se nenačte váš avatar a místo něho se v prostoru, kde by se měl nacházet vznáší průhledný červený obláček. Tento stav lze napravit několika způsoby, které je třeba zkoušet od nejméně „obtížného“ po „obtížnější“. První možností je tzv. „relog„, tedy vypnutí a zapnutí prohlížeče. Další možností je pokusit se změnit outfit. Poslední možností, která zpravidla problém vyřeší je přechod na defaultního avatara (Horní lišta – Avatar – Avatar Health – Reset Default Male/Female Avatar (Character Test). Poté načteme některý z našich uložených outfitů.
Dashboard profilová stránka každého uživatele na adrese: https://id.secondlife.com/openid/login, kde se přihlásí uživatel stejným jménem a heslem jako do prohlížeče SL. Zde lze nastavovat status uživatele, měnit registrační údaje, nakupovat a odesílat lindeny, a mnoho dalšího.
DJ, dýdžej pracovník klubu, který zajišťuje hudbu. Tu „pouští“ na pozemek pomocí „streamu“ ze svého počítače. Dj’s se dělí podle kvality jako v každém jiném oboru lidské činnosti. Většina DJ’s v SL pouze na svém počítači pomocí některého programu pouští hudbu a ta se přenáší do SL. Pak jsou DJ’s, kteří stejně jako na akcích v RL pomocí konzolí mixují vlastní hudbu a svou produkci přenášejí do SL. Zvláštní skupinou jsou Live Performers, kteří hrají na nějaký hudební nástroj či zpívají na hudební podkres a toto přenášejí do SLDJ si vydělává hlavně tím, že dostává od návštěvníků klubu tzv. „tip“ v lindenských dollarech. DJ je schopen si za jednu produkci vydělat od stovek do tisíců lindenů.
Domov viz. Home
Martin Duncker viz. Ing. Martin Dvořák, Ph.D.
Ing. Martin Dvořák, Ph.D. avatar: Martin Duncker
V roce 2008 opustil pozici ředitele a spoluzakladatele společnosti BENETA.cz, s.r.o. (25.6.2003 – 18.8.2008) a s partnery založil firmu 14.4.2008 firmu beVirtual, s.r.o., aby měli vhodnou právní subjektivitu pro uzavírání smluvních vztahů s reálnými partnery města Bohemia. beVirtual se stala vlastníkem města. Město vedla Rada města, složená z pěti lidí, v jejímž čele stál zvolený starosta města Martin Duncker.
Firestorm alternativní prohlížeč pro vstup do the Second Life® virtual world. Návody na tomto webu jsou psány převážně pro tento prohlížeč. Více informací naleznete v tomto článku: Firestorm – prohlížeč pro Second Life® world
Home zvláštní lm, který specifikuje Vaši domovskou polohu. Nemusí se jednat o dům či jiný pronajatý či vlastněný pozemek, ale jakékoli místo v SL, které si jako domov označíte (oblíbený klub, pláž apod.). Výjimkou jsou pozemky vlastněné skupinami, které zakážou svým členům zvolit si na svém území domovskou polohu. Při přihlašování do prohlížeče SL lze pak nastavit, zda se máte ocitnout na místě, které jste naposledy opustili (vhodné např. při neočekávané chybě, díky které jste “spadli” uprostřed konané akce, a nebo zda se máte zobrazit na své domovské pozici.
Hudební klub viz. Klub
Inventář, Inventory Prostor pro ukládání vašeho obsahu v Second Life (ošacení, součásti avatara, objekty, předměty, scripty, gestury apod.) Více o inventáři čtěte zde: Inventář avatara v Second Life
Inworld označení virtuálního světa z pohledu zvenku, z RL. Je-li něco inworld (ve světě), je k tomu možný přístup výhradně přes prohlížeč SL
Klub nejčastější zábavní podnik v SL je hudební klub. Kluby slouží k setkávání lidí, poslechu hudby i seznámení. Kluby nabízejí všechny druhy hudebních žánrů od jazzu po hard rock… prostředí, od venkovských country klubů ve stodolách, po taneční sály šlechtických zámků. V klubu je také nejčastější možnost zaměstnání a výdělku v SL, hlavně pro DJ, hostesky, tanečnice, managery a další personál. V klubu se uplatňují dancebally, taneční tyče, interaktivní podlahy a další systémy.
Kontinent viz. Region
Landmark, LM, lm na každém místě v SL lze pomocí prohlížeče uložit místo, na kterém se avatar zrovna nachází a uschovat jej v inventáři pro pozdější použití. Lm lze i zaslat prostřednictvím zprávy jinému avatarovi nebo jej vložit do textu zprávy. V takovém případě se změní na odkaz, na který můžete kliknout a přenést svého avatara na požadované místo.
Linden™ dollars
linden, L$
lindenský dolar je oficiální měnou virtuálního světa SL. Lze za něj nakupovat předměty, vzhledy avatarů, pozemky, platí se jimi “odměny” pro DJ a provozovatele klubů, lze s nimi provozovat hry apod. Lindenské dolary lze získat nákupem za “reálnou měnu” v různých kurzech. Nejběžnější je nákup na profilu uživatele (Dashboard) na adrese: https://id.secondlife.com/openid/login, kde se přihlásí uživatel stejným jménem a heslem jako do prohlížeče SL. V tomto případě se nakupuje měna přímo od provozovatele Linden Labs za kurz 1L$ = 0.01 USD. Nejmenší možný objem měny pro nákup je 544 L$ za cenu 2,20 USD + 0,30 USD poplatek = 2,50 USD. Měnu lze koupit i v prostředí SL (inworld) z bankomatů či  od zprostředkovatelů. Zde se cena řídí jejich nabídkou. (100 L$ = 0,71 USD (vč poplatku) = cca 15,50 Kč (EUR 0,35)
Linden Labs Tvůrci the Second Life® virtual world.
Live Performer uživatel, který pomocí „streamu“ přenáší do SL svoji vlastní hudební produkci (hudbu, zpěv či hlas, případně jejich kombinaci).
Marketplace, market Aplikace se nachází na adrese: https://marketplace.secondlife.com/. Zde je možno zakoupit mimo svět SL vše, co je možné v SL užívat (objekty, předměty, avatary, ošacení, scripty, pozemky, regiony atd.) V aplikaci se v době napsání tohoto hesla nachází 4.596.855 položek. Každý, kdo vytvoří něco, co je možno v SL užívat může sem umístit a nabízet dalším uživatelům a tím vydělávat lindeny.
Pose stand zpravidla se jedná o „podložku“, která je umístěna v obchodě a mnoho avatarů jej vlastní. Jakmile se avatar na podložku postaví, sepne se animace, která jej „ukotví“ ve strnulé pozici (někdy též chůzi či tanci). Poté je možno na avatarovi zkoušet oblečení a doplňky a ladit jejich umístění tak, aby bylo na avatarovi bezchybně nasazeno.
Pozemek v SL Každý region (sim) je samostatným pozemkem. Tento pozemek je možno dělit na menší pozemky dle požadavků majitele regionu. Pozemky může majitel regionu užívat pro svou potřebu nebo je dále pronajímat. Každý pozemek má možnost samostatného nastavení (název a popis pozemku, nastavení hudby na pozemku, seznam povolených a nepovolených avatarů ke vstupu na pozemek, viditelnost na pozemku apod. Více o regionech se můžete dočíst zde: Sim, region… z čeho se skládá svět Second Life 
Prohlížeč  Pro vstup do virtuálního světa Second Life je nutné užít speciální prohlížeč. Linden Lab doporučují vlastní prohlížeč pod názvem Second Life Viewer. Kromě něho vniklo mnoho alternativních prohlížečů, které zpravidla vylepšují či doplňují funkce Second Life Viewer a v některých případech umožňují nižší hardwarovou náročnost a tím zrychlení užívání SL, jako například prohlížeče Firestorm, Singularity ad.
Real Life, RL označení skutečného, reálného světa, uživateli SL a je užíváno v běžné konverzaci (např. mmt rl – moment, mám něco v rl, jdu do rl – odhlašuji se ze SL apod.)
Region stavební jednotka světa Second Life. Více o regionech, simech, kontinentech, typech regionů a možnostech jejich využití naleznete v samostatném článku zde… Sim, region… z čeho se skládá svět Second Life
Relog záměrné, úmyslné odhlášení a znovu přihlášení do prohlížeče. Používá se v případě náhlého zpomalení Second Life či jiných problémů, u kterých má uživatel pocit, že znovu načtením virtuálního světa dojde k jejich vyřešení. 
Scripted Agent viz. Bot
Second Life, SL
the Second Life® virtual world
the Second Life® world
třírozměrný virtuální svět vyvíjený firmou Linden Lab, který je od svého spuštění 23. června 2003 přístupný přes internet
Second Life Viewer prohlížeč vyvíjený Linden Lab a doporučovaný pro pohyb v the Second Life® virtual world
Sim viz. Region
Uživatel každá zaregistrovaná osoba, vlastnící uživatelské jméno a heslo k přihlášení do virtuálního světa Second Life, vlastnící svého avatara. Každý uživatel při registraci souhlasil s dodržováním všeobecných podmínek používání SL (TOS).
Uživatelské jméno
user name
jméno, které si při registraci volí každý uživatel SL. Jméno je v budoucnu neměnné a je jasným identifikátorem každého uživatele. Uživ. jméno musí splňovat parametry dle TOS. Dříve registrovaní avataři měli možnost volby jména a příjmení avatara, přičemž jméno bylo libovolné a příjmení si uživatelé vybírali z několika předvolených možností. díky tomu se nyní v SL vyskytuje mnoho avatarů se shodným „příjmením“. Nově registrovaní avataři již tuto volbu nemají a volí si pouze jméno dle vlastní volby, přičemž jako příjmení všichni získávají přídomek „Resident“. Bez něho není uživatelské jméno kompletní.